Και τώρα τι κάνουμε;
26 Φεβρουαρίου 2021
Ενημέρωση, Διατροφή, Ψυχολογία

 

 

Περιμέναμε υπομονετικά να περάσουν τα δύσκολα και να αρχίσουμε από κει που μείναμε. Και περιμένοντας λοιπόν καταλάβαμε ότι αυτό που ονομάζουμε κανονικότητα μάλλον θα αργήσει ακόμη

Μπορεί τα σχολεία να ανοίξουν.
Μπορεί να αρθεί το lockdown για λίγο ή πολύ , αλλά το   «όπως πριν» .... όχι ακόμη.

Τι κάνουμε λοιπόν και κυρίως τι κάνουμε όταν είμαστε γονείς και έχουμε παιδιά. Πρώτα πρώτα  ας δούμε  από τι μπορεί να κινδυνεύουν.

Ας αναλογιστούμε την ζωή των παιδιών μας μέσα στο σπίτι όλο αυτό το διάστημα.
Θα διαπιστώσουμε ότι την χαρακτηρίζει : 

 

Μειωμένη σωματική δραστηριότητα

Η συνεχής ενασχόληση με τις οθόνες είτε για διάβασμα είτε για διασκέδαση  συμβάλλει στην μείωση έως και πλήρη έλλειψη  της καθημερινής ασκήσεις των παιδιών.


Ο τρόπος αυτός  ζωής σύμφωνα με μελέτες επιστημόνων οδηγεί σε επιλογή κακών διατροφικών συνηθειών, κακή ψυχική υγεία και σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες σε μειωμένη ανοσολογική απάντηση του οργανισμού των παιδιών στις ασθένειες.

 

Κακή διατροφή

Η έλλειψη δραστηριότητας και η αναζήτηση τρόπων χαλαρώσεις μέσω φαγητού έχει αποτέλεσμα τις κακές διατροφικές επιλογές. Οι  επιλογες αυτές  πολλές φορές επιτρέπονται και από τους γονείς στην προσπάθεια τους να βοηθήσουν τα παιδιά να νιώσουν καλύτερα.
Έχουμε λοιπόν :

  • σημαντική μείωση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.
  • Αύξηση της κατανάλωσης ετοίμων προϊόντων π.χ.προϊόντα περιπτέρου,φαγητού διανομής κτλ. 


Αποτέλεσμα αυτών είναι η μειωμένη πρόσληψη βιταμινών, ιχνοστοιχείων και απαραίτητων  θρεπτικών ουσιών.

Οι κακές διατροφικές συνήθειες οδηγούν σε κακή ψυχική υγεία και μειωμένη ανοσολογική απάντηση του οργανισμού σε ασθένειες.

 

Κακή ψυχική υγεία

Η ψυχική υγεία των γονιών όσο και των παιδιών επηρεάζεται ούτως ή άλλως από την παραμονή στο σπίτι. Όμως από ότι φαίνεται η κακή διατροφή και η έλλειψη σωματικής άσκησης επιδεινώνουν την κατάσταση.

Η κακή ψυχική υγεία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την ανοσολογική απάντηση του οργανισμού στις ασθένειες.

Επομένως έχουμε τρεις αρνητικούς παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν σημαντικά την λειτουργία του αμυντικού μας συστήματος.

Η απόφαση λοιπόν είναι μονόδρομος.

Ξεκινάμε από σταδιακές αλλαγές. Αυτό που χρειαζόμαστε κυρίως είναι η σωστή οργάνωση και η καλή σχέση με τα παιδιά μας.

 

Όσον αφορά στη διατροφή

 

 Μαγειρεύουμε μαζί με τα παιδιά μας υγιεινά φαγητά με όμορφα χρώματα,
nonπου μόνο τα πλούσια λαχανικά μας μπορεί να προσφέρουν

 Φτιάχνουμε όμορφες φρουτοσαλάτες για απόγευμα, τις οποίες καταναλώνουμε
nonιμαζί με τα παιδιά μας συζητώντας χαλαρά

 Φτιάχνουμε υγιεινά snacks και τα παρουσιάζουμε με ευφάνταστο τρόπο

 Κάνουμε προσεκτική επιλογή των έτοιμων snack που καταναλώνουν ενδιάμεσα
noniστα γεύματαiτα παιδιά

 Είναι σημαντική η πρόσληψη βιταμίνης D, βιταμίνης C και ω3 λιπαρών.Αν λοιπόν noniδυσκολευόμαστε με τα παιδιά την συγκεκριμένη περίοδο να ακολουθήσουμε
noniσωστή διατροφή το συμπλήρωμα βιταμινών ίσως έχει κάποια θέση

 

Όσον αφορά στην άσκηση




Δεν χρειάζονται υπερβολές, αρκεί καθημερινή μέτριας έντασης άσκηση.

 Παραδείγματα : 
nonΠεζοπορία
nonΧορός με τα παιδιά στο σπίτι (μία καλή πρόταση θα ήταν
nonη εκμάθηση παραδοσιακών χορών) 
nonΠοδήλατο με τα παιδιά
nonΕπίσης το διαδίκτυο έχει πλούσιο υλικό  Αεροβικής κυρίως γυμναστικής

 Τρόπος οργάνωσης:
nonΕπιλέγουμε συγκεκριμένη ώρα που τηρούμε καθημερινά
nonΕπιλέγουμε μαζί με τα παιδιά μας πρόγραμμα και τόπο  γυμναστικής ανάλογα με την
nonηλικία των παιδιών και την διάθεση
nonΚαλό θα ήταν να μην αλλάζει χωρίς σοβαρό λόγο

 

Όσον αφορά στην ψυχική υγεία

 Αποφεύγουμε όσο γίνεται τους στρεσογόνους παράγοντες είναι σημαντικό
noniγια μας και τα παιδιά μας

 Ο σωστός ύπνος είναι  απαραίτητος. Εδώ πρέπει να τονίσουμε το ρόλο του
nonωραρίου στο 
ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού που δεν πρέπει να αλλάζει.
nonΌχι μόνο όσον 
αφορά στον ύπνο

 Η σωστή διατροφή και η άσκηση είναι παράγοντες που όπως προαναφέραμε
noniθα βοηθήσουν σημαντικά

Η παραμονή όμως το σπίτι είναι και μία καλή ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τα παιδιά μας

  • να δούμε τι τους αρέσει

  • να διαβάσουμε μαζί παραμύθια

  • να μιλήσουμε για τους προβληματισμούς τους
    για φίλες και φίλους,για ανησυχίες ανάλογα με την ηλικία

  • να δούμε μαζί ταινίες

  • να φάμε όλοι μαζί στρώνοντας το οικογενειακό τραπέζι σαν να είναι γιορτή, τουλάχιστον το Σαββατοκύριακο ,διαλέγοντας μουσική που αρέσει σε όλους και ας είναι λίγο δυνατά !!!

 

Μείνετε αισιόδοξοι. Μείνετε δυνατοί . Τα παιδιά θα το εισπράξουν και θα το αναπαράγουν και θα πάνε όλα καλά!!!

Χωρίς να ξεχάσουμε στιγμή τους κανόνες ασφαλείας που ίσχυαν, ισχύουν και θα ισχύουν μέχρι το τέλος της πανδημίας.

 

by site4doctor and MyMedical